Hieronder een verslag van wat er met alle punten gebeurd is.
FIETSPADEN EN ROUTES
Fietspad langs parkeerterrein Polaroid:
klacht: waterafvoer
is hier onvoldoende waardoor gladheid ontstaat
oplossing:
voorlopig niet i.v.m. hoge kosten
Fietspad Bleekweg/Getfertweg naar de Getfertsingel:
klacht: het paaltje dat hier staat verdwijnt regelmatig waardoor auto’s van deze doorgang gebruik maken vanaf de Getfertweg is de bocht veel te haaks waardoor sluiproute over de stoep ontstaat
oplossing: de kwestie van het paaltje wordt doorgegeven aan stadsdeel Centrum. De haakse bocht zal worden opgelost door het verwijderen van een paar stoeptegels.
fietspad Lambertus Buddestraat
klacht: komend
vanaf de parkweg wordt onvoldoende aangegeven dat fietsers moeten oversteken
naar de westzijde
oplossing: er
komt een bordje.
Fietspad van de Nijverheidsstraat naar de Korte Haaksbergerstraat
klacht: veel
te haakse bocht fietsers gaan over trottoir
oplossing: er
wordt toegegeven dat dit al vanaf het begin een probleem is geweest. Wordt
bij volgende reconstructie aangepast.
fietsroute Wooldriksweg- rotonde Haaksbergerstraat (bij Textielmuseum)
klacht: er
is hier onvoldoende uitzicht naar rechts door het pand van de Kwik-Fit.
Het oversteken van de busbaan is hierdoor erg gevaarlijk.
verzoek: spiegel plaatsen of knipperlicht
‘busbaan’.
Oplossing: voorlopig
wordt er markering aangebracht. De gemeente laat onderzoeken of een reconstructie
met een vluchtheuvel tussen de busbanen mogelijk is.
fietsroute Getfertweg – Blekerstraat
klacht: oversteek busbaan gevaarlijk door onvoldoende kleuronderscheiding trottoir-busbaan. Verder bestaat de overgang busbaan – fietspad uit stoeptegels die hoger ligt dan beide rijstroken en waarvan de stoeptegels regelmatig los liggen en zover uit elkaar dat een fietsband er makkelijk in blijft vast zitten.
Verzoek: markering
(haaientanden) aanbrengen overgang Getfertweg – busbaan plus verandering
overgang busbaan – fietspad
Oplossing: markeringsstreep aanbrengen
(is inmiddels gebeurd)
fietsroute Kottendijk naar Centrum
klachten:
a) Kottendijk is sluiproute waardoor filevorming
ontstaat
b) oversteken Deurningerstraat – van Benthemstraat
is erg moeilijk
c) onduidelijke kruising Deurningerstraat
– Molenstraat
d) oversteek Deurningerstraat- Kottendijk
is moeilijk
verzoek a)
eenrichtingsverkeer
oplossing a)
Kottendijk wordt 30 km zone
verzoek b)
is een vluchtheuvel mogelijk?.
oplossing b) de fietsersbond vindt
dat er een goede alternatieve route bestaat. Via de Boddenkampsingel naar
de Lasondersingel en dan rechtsaf de Lasonderstraat of de Nicolaas Beetsstraat
in. Het is een veilige route geregeld door stoplichten. Er is onvoldoende
ruimte voor een vluchtheuvel.
Oplossing c) als stadskantoor klaar
is wordt deze kruising weer overzichtelijker (tijdelijke situatie)
Oplossing d) geen oplossing voor
handen, er is weinig ruimte op de Deurningerstraat. Veilig alternatief
is Deurningerstraat volgen tot stoplichten (4 richtingen groen), linksaf
Boddenkampsingel, rechtsaf Kottendijk
fietsstraat (ontsluitingslus) achter V&D langs
klacht:
onveilig gevoel fietsers door druk van auto’s
verzoek: duidelijker aangeven middels
borden dat het een fietsstraat betreft, betere voorlichting aan automobilisten
via de media
oplossing: De gemeente heeft speciale
verkeersborden laten ontwikkelen en plaatst deze binnenkort.
fietsroute Oldenzaalsestraat – Brinkstraat vice versa
klacht: oprijden fietsstraat onveilig
en oversteek naar Brinkstraat gevaarlijk door slecht uitzicht plus fietsers
komen op de Brinkstraat aan de linkerkant van de rijbaan uit.
tijdelijke plossing: er komt een
oversteek en dubbel fietspad langs de oude HTS.
van Heekplein
gemeente en fietsersbond vinden dat er een doorgaande fietsroute aan de voorkant van V&D noord-oost moet blijven
fietsroute Piet Heinstraat-stationsplein-rechtsaf langs ABN (oostelijke richting)
klacht: men
moet tussen de bloembakken door en de fietsroute loopt niet door
voorstel: fietspad door laten lopen
moet nog opgelost worden.
Vlierstraat
Klacht: drempels
fietspad en rijbaan zijn die blijvend? Is lastig met oversteken
Oplossing: wordt
aangepast
FIETSENSTALLINGEN
Station
Op het station blijken met
name in het weekend onvoldoende fietsstallingsmogelijkheden
oplossing: in 2002 komen er nieuwe
fietsenstallingen NS regelt dit samen met de gemeente
Enschede Zuid
Afdaken fietsstallingen: bibliotheek en
winkelcentrum Wesselerbrink Stadsdeelcentrum Zuid.
Meer fietsrekken nodig bij het winkelcentrum
oplossing: wordt meegenomen bij
project winkelcentrum Wesselerbrink
VERLICHTING
STOPLICHTEN
ALGEMENE KLACHTEN
teveel hoogteverschil asfalt-berm Glanerbruggeweg
oplossing: wordt doorgegeven aan beheer
alternatieve route Losser-Enschede Hoge Boekelerweg
verzoek: autoluw maken Hoge Boekelerweg
oplossing: wordt 60 km. straat